Ogłoszenie

Prognoza pogody
Og³oszenia
Sytuacja na ¶wiecie

#1 2014-01-05 12:23:38

 Lady Ellien

W³adczyni Polis

Zarejestrowany: 2014-01-05
Posty: 59
Punktów :   
Link do karty postaci: http://www.5-krolestw.pun.pl/v

Moce

Moce to niezwyk³e umiejêtno¶ci z którymi nasza postaæ siê urodzi³a lub których siê nauczy³a. Mo¿esz nauczyæ siê jakiej¶ mocy u¿ywaj±c punktów do¶wiadczenia. Aby siê jakiej¶ nauczyæ musisz napisaæ do W³adcy Królestwa (je¶li go nie ma to do W³adcy Polis) pro¶bê o pozwolenie na naukê. Nie mo¿na siê nauczyæ mocy specjalnych i zakazanych - je mo¿na jedynie zdobyæ w opowiadaniach lub dostaæ od upowa¿nionej osoby.

Przypominamy te¿ o nienadu¿ywaniu mocy. Je¶li kto¶ bêdzie notorycznie u¿ywaæ potê¿nych czarów mo¿e nabawiæ siê choroby. Pojedyncze przypadki nadu¿ywania mocy koñcz± siê zazwyczaj krwawieniem z nosa, w najgorszych przypadkach omdleniem postaci.



Moce


Podstawowe



  • Animizacja - pozwala na zmianê w zwierzaka (normalnego). Mo¿esz ci±gle ulepszaæ t± moc dodaj±c nowe zwierzêta (przy pierwszym zakupie wybierasz jedno, potem mo¿esz dokupiæ). Po zakupie wysy³asz mi zdjêcie zwierzêcia w które siê zmieniasz oraz jego kartê postaci

  • Empatia - pozwala wyczuæ emocje drugiej osoby, wyczuæ to czego pragnie i co jej siê nie podoba

  • Dotyk driady - umo¿liwia przyspieszenie wzrostu ro¶lin, przydatne je¶li kto¶ posiada w³asny ogródek.

  • Podwodne oddychanie - gdy wskoczymy do wody rosn± nam skrzela, które pozwalaj± oddychaæ pod wod±.

  • Pora¿enie - dziêki tej mocy mo¿na poraziæ kogo¶ pr±dem i wszystkie postacie, które go dotykaj± lub s± w pobli¿u.

  • Regeneracja - pozwala na powolne leczenie ran innych. Jest to bardzo, bardzo wolny proces, ale dobry dla pocz±tkuj±cych.

  • Zlodowacenie - pozwala na chwilowe zamro¿enie wody, niezale¿nie od pory roku (latem jedynie szybciej topnieje ni¿ zim±).

  • Atmokineza - pozwala zmieniæ pogodê na jaki¶ czas. Ogólna pogoda nadal jest taka sama, tylko mo¿esz dostosowaæ pogodê w opowiadaniu. Czêsto te¿ postacie z t± moc± mog± przypadkowo zmieniaæ pogodê je¶li odczuwaj± jakie¶ silne emocje np. smutek, gniew itp.

  • Fazowanie - inne okre¶lenie przechodzenia przez ¶ciany i inne przedmioty materialne. Dziêki tej mocy mo¿emy przez krótki czas przej¶æ przez dowoln± materialn± rzecz. Jest to bardzo mêcz±ce, wiêc nie mo¿na tego czêsto u¿ywaæ.

  • Fala uderzeniowa - przewraca przeciwnika oraz postacie w jego pobli¿u, dziêki czemu masz czas na kolejny atak/ucieczkê.

  • Burza piaskowa - pozwala o¶lepiæ na chwilê jednego przeciwnika

  • Rozb³ysk - pozwala na o¶lepienie wszystkich postaci i stworzeñ w pobli¿u (tak¿e tych przyjaznych).

  • Knebel - moc pozwalaj±ca na "zakneblowanie" postaci. Nie mo¿e ona nic powiedzieæ, póki zaklêcie dzia³a.

  • Bagno - wytwarza naoko³o postaci bagno, które unieruchamia przeciwników.

  • Mg³a - moc tworzy wokó³ postaci gêst± mg³ê, która o¶lepia przeciwników. Posiadacz tej mocy widzi we mgle lepiej ni¿ osoby, które nie posiadaj± tej mocy.

  • k

Elitarne



  • Teleportacja - pozwala na natychmiastow± zmianê miejsca. Ograniczenie: Mo¿na siê teleportowaæ jedynie do miejsc w których siê kiedy¶ by³o.

  • Telepatia - pozwala czytaæ w my¶lach. Ograniczenie: Nie zadzia³a na osoby z blokad± astraln±.

  • Bariera - pozwala na zablokowanie ataku przeciwnika, tworzy przezroczyst±, lekko niebiesk± barierê.

  • Projekcja Strachu - dziêki tej mocy mo¿emy odtworzyæ najwiêkszy lêk innej postaci.

  • Tarcza astralna - jest to moc pasywna, dziêki niej jeste¶my odporni na moce umys³owe np. fale mocy, empatiê, telepatiê i projekcjê strachu.

  • Lustrzane odbicie - pozwala w lustrze/wodzie stworzyæ swoja kopiê. Pozwala ona na widzenie i s³yszenie wszystkiego, co siê dzieje w jej pobli¿u i przekazuje te informacje prawdziwej osobie. Mo¿na utrzymywaæ w jednym czasie maksymalnie 5 odbiæ. Odbicia mo¿na zniszczyæ poprzez rozbicie lustra/zaatakowanie odbicia w wodzie (wystarczy je ciachn±æ mieczem). W³a¶ciciel odbicia mo¿e je tak¿e usun±æ.

  • Projekcja lustrzana - je¶li osoba, która ma t± moc stoi przed lustrem/ka³u¿± wody mo¿e zobaczyæ dowolne miejsce na ¶wiecie, gdzie tak¿e jest lustro/woda w której mo¿na siê odbiæ.

  • Telekineza - dziêki niej mo¿emy podnosiæ niewielkie przedmioty i nimi poruszaæ bez dotykania ich.

  • Replikacja - dziêki niej mo¿emy stworzyæ dok³adn± replikê czego¶. Po jakim¶ czasie replika staje siê coraz mniej widoczna a¿ w koñcu znika. Je¶li replikujemy jedzenie to nie ma ono smaku.

  • Fala mocy - pozwala na wykrycie magicznych stworzeñ i innych ludzi w pobli¿u.

  • Materializacja - dziêki tej mocy mo¿esz wy¶wietlaæ ró¿ne swoje my¶li, ukazywaæ to o czym my¶lisz innym

  • Przekazanie esencji - pozwala "od¿ywiæ" postaæ blisko ¶mierci przekazuj±c jej czê¶æ naszej esencji (to nas os³abia, ale ratuje drug± osobê).

  • Wrz±tek - moc, która sprawia, ¿e krew przeciwnika zaczyna wrzeæ. Cele stoj± w miejscu ogarniête drgawkami, niezdolne do jakiegokolwiek ruchu.

  • ¦wiat³ocieñ - zaklêcie, które pozwala na ukrycie przedmiotu poprzez zrobienie go niewidzialnym. Jedynie osoba, która ukry³a przedmiot i osoby, którym o tym powiedzia³a mog± znale¼æ ten przedmiot. Czasami potê¿ni magowie maj± mo¿liwo¶æ odnalezienia przedmiotó otoczonych ¶wiat³ocieniem.

  • k

Legendarne



  • W³adza nad ¿ywio³em - gracz mo¿e wybraæ jeden z podstawowych ¿ywio³ów nad którym mo¿e panowaæ (do wyboru: woda, ogieñ, ziemia, powietrze)

  • Projekcja Astralna - pozwala na stworzenie dok³adnej kopii siebie, kopia bêdzie siê s³ucha³a w³a¶ciciela, ma takie same moce, wygl±d i charakter. Stworzenie i utrzymanie kopii astralnej kosztuje wiele si³y, wiêc kopia nie starcza na d³ugo (zazwyczaj na maksymalnie 24-48h, zale¿y od stanu postaci) i os³abia prawdziw± osobê (ma mniej si³y na wykonywanie ró¿nych czynno¶ci). Projekcja Astralna pozwala na przebywanie w dwóch miejscach.

  • Wichura - wytwarza potê¿ny wiatr, który niszczy wszystko w pobli¿u i zadaje wielkie obra¿enia postaciom i stworzeniom w pobli¿u.

  • Glamouring - dziêki niemu mo¿emy w ka¿dej chwili zmieniæ wygl±d za pomoc± iluzji. Tzn. ¿e nie jest to zmiana na sta³e - po jakim¶ czasie musimy powróciæ do swojej normalnej postaci (tak jak w wypadku Projekcji Astralnej - Glamouring jest bardzo mêcz±cy). Dodatkowo mo¿emy siê przemieniæ tylko w osoby, które kiedy¶ dotknêli¶my i pamiêtamy ich twarz.

  • Wyssanie - pozwala na wyssanie ca³ej energii przeciwnika. Nie mo¿na go zabiæ, ale wyssanie bardzo os³abia wroga i wzmacnia tego, kto u¿ywa mocy. Czêsto u¿ycie Wyssania przes±dza o wyniku walki.

  • Zew natury - pozwala przywo³aæ do siebie dowolnego stworzenia, które znamy. Mo¿na tak¿e przywo³aæ kilka stworzeñ danej rasy, których nie znamy, jednak jest to bardzo ryzykowne, bo stworzenia te mog± byæ nastawione agresywnie do nas. Mog± te¿ oczywi¶cie byæ przyjazne, jednak szansa na przywo³anie agresywnego stworzenia wynosi 50%.

  • Kontrola snów - pozwala wej¶æ do czyjego¶ snu i zmieniaæ go dowolnie. Mo¿na w ten sposób zrobiæ sen idealny, który polepszy humor postaci, ale tak¿e najgorszy koszmar, który spowoduje u postaci traumê.

  • k

Zakazane



  • Nico¶æ - bardzo potê¿na i niebezpieczna moc. Pozwala odebraæ innym postaciom ich moce. Posiadaj± j± jedynie najlepsi z najlepszych, a i tak niechêtnie ja stosuj±, poniewa¿ ka¿de odebranie mocy kosztuje coraz wiêcej i ka¿de u¿ycie Nico¶ci mo¿e byæ ich ostatni± u¿yt± moc±.

  • O¿ywienie - niezywkle rzadka moc. Dziêki niej mo¿emy przywo³aæ do nas ducha dowolnej postaci daj±c jej cia³o. Niestety utrzymanie jej cia³a przy "¿yciu" jest bardzo ciê¿kie i kosztowne, wiêc niewiele osób mo¿e jej u¿ywaæ.

  • Urok - przez pewien czas mo¿esz kontrolowaæ umys³ innej postaci. Nie mo¿esz go zmusiæ do zabicia innej postaci (mo¿na jedynie postacie niezale¿ne) ani pope³nienia samobójstwa.

  • Zerwanie pola - moc, która niszczy w danym miejscu pole inhibicyjne. Dziêki temu z³e Istoty mog± przej¶æ z Infrawymiaru do ¶wiata ¿ywych. Powoduje to zazwyczaj ogromne szkody, bo potem trzeba naprawiæ pole i z³apaæ wszystkie z³e Istoty. Czêsto te¿ Istoty nie s³uchaj± siê tego, kto je uwolni³, przez co on tak¿e mo¿e zostaæ przez nie skrzywdzony,

  • Lalkarstwo - tzw. kierowanie cia³em. Pozwala na kontrolowanie cia³a innego organizmu. Tak wiêc osoba z moc± lalkarstwa mo¿e ³atwo wygraæ ka¿d± walkê - wystarczy, ¿e bêdzie przesuwaæ ciosy przeciwników, tak aby pud³owa³y i zatrzymywaæ przeciwników, gdy my atakujemy. Lalkarstwo wymaga wiele si³y i za u¿ywanie go grozi kara (zreszt± to dotyczy wszystkich mocy zakazanych).

  • k

Specjalne



  • Wizje - moc, która nie jest zale¿na od nas, pasywna. W pewnym momencie po prostu pojawia nam sie przed oczami pewien obraz. Zwykle nastêpuje to po zobaczeniu czego¶ zwi±zanego z wizj±. Moc t± posiadaj± Wizjonerzy.

  • Wiê¼ - to raczej stan ni¿ moc. Wie¼ pozwala na po³±czenie siê z inn± postaci±. Ma to swoje zalety (np. postacie mog± siê komunikowaæ bez s³ów, wiedz± co druga osoba czuje, co my¶li, a tak¿e mog± wzi±æ czê¶æ bólu drugiej osoby na siebie), ale tak¿e wady (np. wszystkie uszkodzenia cia³a, które przydarz± siê jednej osobie drugiej te¿ siê robi±, a gdy jedna osoba zginie druga te¿ umiera). Wiê¼ mo¿na wytworzyæ, ale tak¿e zerwaæ u £±czników.

  • Po³±czenie - inna odmiana Wiêzi. Po³±czenie polega na wiêzi ¿yj±cej istoty z istot± z Infrawymiaru. Zaletami takiego po³±czenia jest pomoc w walce (ale nie tylko) Istoty, ale tak¿e jej rady. Wad± za to jest brak mo¿liwo¶ci spokojnego oddalania siê Istoty - zawsze musi znajdowaæ siê blisko ¿ywej postaci. Je¶li odleci za daleko ¿yw± postaæ zacznie wszystko piec, potem boleæ, zacznie jej p³yn±æ krew z nosa, nastêpnie zemdleje, a w ekstremalnych przypadkach mo¿e to nawet spowodowaæ ¶mieræ. Po³±czenie z Istot± mo¿na wywo³aæ u £±cznika - jest to bardzo skomplikowany i niebezpieczny proces, wiêc niewielu w ten sposób siê Po³±czy³o. Czê¶ciej do Po³±czenia dochodzi, gdy umiera osoba, któr± dobrze znali¶my, a ona nie chce przej¶æ na drug± stronê i zostaje z nami. Po³±czenie jest wieczne i nie da siê go zerwaæ (przynajmniej nie wiadomo o ¿adnym sposobie przerwania Po³±czenia).

  • Zarz±dzanie moleku³ami - pozwala na spowolnienie/przyspieszenie czasu, lecz nie mo¿na go zatrzymaæ ani cofn±æ. Osoba, która u¿ywa tej zdolno¶ci porusza siê normalnie. Moc posiadaj± wszyscy Stra¿nicy Czasu oraz niektóre legendarne postacie.

  • Projekcja - bardzo rzadka umiejêtno¶æ. Dziêki niej mo¿emy urzeczywistniaæ swoje sny/my¶li np. je¶li chcemy o¿ywiæ lalkê to j± o¿ywimy sam± my¶l± o tym, je¶li chcemy by kogo¶ dom siê spali³ - tak siê stanie. Trzeba jednak uwa¿aæ z t± moc±, bo mo¿e ona zadzia³aæ na nasz± niekorzy¶æ. Dzieje siê tak, poniewa¿ natura chce utrzymaæ równowagê. Tak wiêc je¶li za¿yczymy sobie 50.000.000 florenów prawdopodobnie pó¼niej wpadniesz w wielkie d³ugi, a je¶li zechcesz, by twojemu wrogowi wyros³y pryszcze najpewniej po kilku dniach tobie te¿ wyrosn±.

  • Projekcja graficzna - t± moc posiadaj± jedynie Rysownicy. Pozwala ona na zmaterializowanie ka¿dego rysunku wykonanego przez Rysowników. Dana rzecz materializuje siê w postaci w jakiej j± narysowano - nie bêdzie wiêksza ani mniejsza.

  • k

  • B³ogos³awieñstwo - tymczasowa moc pasywna, dziêki której mamy wielkie szczê¶cie. W³a¶ciwie wszystko nam siê udaje w tym dniu. Mo¿na otrzymaæ od niektórych stworzeñ oraz nabyæ w czasie przygód.

  • Kl±twa - tymczasowa moc pasywna, odwrotno¶æ b³ogos³awieñstwa. Je¶li j± otrzyma³e¶ lepiej pozostañ w domu lub innym bezpiecznym miejscu, bo w czasie trwania kl±twy wiele rzeczy ci siê nie uda.

DO ROZDZIELENIA:
Pró¿n
¦mierci
Wymiarów
Wytrwa³o¶ci
Zmys³ów
Zniszczenia
¯ycia


~Lady Ellien, w³adczyni Polis

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.020 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.juvent.pun.pl www.shahid-kareena.pun.pl www.eps2011.pun.pl www.narutodestiny.pun.pl www.bmwpabianice.pun.pl