W ¶wiecie Piêciu Królestw ciê¿ko obyæ siê bez sporów. Wiêkszo¶æ jest za³atwiana s³ownie, potocznie s± one nazywane k³ótniami. Jednak niektóre przeradzaj± siê w najró¿niejsze walki.
- Sparing - to treningowa walka 1x1 lub wiêcej. Nie potrzeba do niej GM, a postacie nie otrzymuj± w niej ¿adnych trwa³ych obra¿eñ ani nie mog± zgin±æ.
- PVP - to powa¿na walka w której ju¿ postacie mog± otrzymaæ trwa³e obra¿enia. Wymagany nadzór GM.
- Na ¶mieræ i ¿ycie - jak sama nazwa wskazuje jest to walka na ¶mieræ i ¿ycie - postacie mog± w niej zgin±æ. Wymagany nadzór GM.
- Dru¿ynowe - walki kilku osób, przed walk± nale¿y ustaliæ czy jest to grupowy odpowiednik PVP czy na ¶mieræ i ¿ycie. Wymagany nadzór GM.
Zasady walki W walce musi byæ jaki¶ porz±dek. Wiêc wszystkie walki musz± siê odbywaæ wed³ug wzorów: I wzór (w wypadku MG, którzy nie mog± edytowaæ postów) 1 post: Atak I gracza 2 post: Podsumowanie GM 3 post: Atak/Obrona II gracza 4 post: Podsumowanie GM
II wzór 1 post: Atak I gracza MG edytuje post 1 podsumowuj±c atak. 2 post: Atak/Obrona II gracza MG edytuje post 2 podsumowuj±c ruch.
W ka¿dej rundzie zaczyna inny gracz tzn. w pierwszej rundzie atakiem rozpocznie gracz I, a w drugiej rundzie rozpoczyna atakiem gracz II. Je¶li w walce bierze udzia³ wiêcej graczy to runda koñczy siê po wykonaniu ruchu przez wszystkich graczy. Kolejno¶æ powinna byæ: Gracz I dru¿yny ---> Gracz II dru¿yny ---> Gracz I dru¿yny itd. Je¶li dru¿yn jest wiêcej to graj± wszyscy po kolei.
Atak - powinien zawieraæ opis ataku, ró¿ne akcje nastêpuj±ce po sobie. W jednym po¶cie gracz mo¿e opisaæ maksymalnie 3 ataki. Mog± byæ napisane w 1 lub 3 osobie, jak kto woli.
Obrona - najpro¶ciej rzecz ujmuj±c jest to odpieranie ataku przeciwnika. Po obronie mo¿e nast±piæ jeden atak.
GM mo¿e w ka¿dej chwili przerwaæ walkê widz±c, ¿e który¶ z graczy wykonuje niedozwolone rzeczy. Na co powinien zwracaæ GM:
- Logiczne zestawienie walki
- Kolejno¶æ walcz±cych
- Okoliczno¶ci sprzyjaj±ce/negatywne
- Uczucia i aktualny stan postaci
Podczas walki gracz ma prawo:
- Poprosiæ o innego GM, je¶li ten nie wykonuje swoich obowi±zków/jest stronniczy
- Udaæ siê do innego GM/admina o radê, je¶li masz w±tpliwo¶ci co do s³uszno¶ci podsumowania GM
- Poprosiæ GM o wykonanie ruchu przeciwnika, je¶li ten nie odpisa³ w ci±gu tygodnia na post (GM pisze wtedy na korzy¶æ oczekuj±cego)
Przyk³ad walki G1 - gracz 1 G2 - gracz 2 GM - mistrz gry
- G1: Anna sz³a powolnym krokiem przez najubo¿sz± dzielnicê miasta. Nie mog³em siê doczekaæ, kiedy w koñcu siê jej pozbêdê, a tym samym zyskam w³adzê. Po chwili marszu Anna wesz³a w ciemn± uliczkê, prawdopodobnie skrót do jej domu. Pomy¶la³em, ¿e teraz mam szansê. Podkrad³em siê szybko do kobiety i zaatakowa³em j± moim kochanym mieczem - "Nale¶nikiem".
- GM: G1 nie trafi³ G2, G2 unikn±³ ciosu.
- G2: - A jednak. S±dzi³am, ¿e sobie odpu¶cisz, ale oczywi¶cie nie mog³e¶ - powiedzia³am do Eryka równocze¶nie wyrywaj±c mu miecz. Rzuci³am go za siebie i spojrza³am mê¿czy¼nie prosto w oczy.
- Wiesz, ¿e nie chcia³am... - nie zd±¿y³am dokoñczyæ, bo zauwa¿y³am drgniêcie rêki Eryka. Wiedzia³am, co to oznacza, wiêc zareagowa³am szybciej od niego - u¿y³am Pora¿enia, by go przez chwilê unieruchomiæ. - ¯egnaj Eryku...
- GM: G2 uda³o siê u¿ycie Pora¿enia. W czasie gdy G1 nie móg³ siê ruszyæ G2 uciek³ z pola walki.
|